Monday, November 21, 2011

Senior 6

November 20th, 2011

Yeahh, today is the registration day!  Happy lah sangat kan. Sebab it's time for me to shine. Ewahh, shine benor lah sebab dah part 6 and the last semester dekat N9 ni! Pasni degree memang gila lagi excited. Panggil akak senior la weyh. Part 6 doe!

Pagi2 lagi dah kena bangun and kemas untuk register cepat. Takut dapat bilik and katil tah pape. Beside I nak sampai dulu dari orang lain.  Then bila dah sampai, I saw dekat register name tu dah ade 7 peoples before me and I’m the 8th. Then I macam taknak register dulu pulak. Gedik kan? Aha. Actually I was waiting my friend; Linda, to register together since I don’t know so much friend here. Lepas breakfast at KP corner, my dad patah balik pergi UiTM Kampus Melang utk I register.

Alhamdulillah 2nd time datang balik, they let me register for Linda too. Actually tak boleh. So lepas dah isi nama and ambil apa yang perlu, terus masuk rumah. Andddd hoyeahh I’m the 1st person yang masuk dalam this house. Excited terlebih sebab kat kampus lama ni is Banglo type. Walaweyh dulu duduk Beting ala-ala condo, bila kat Melang ni dapat ala-ala Banglo pulak.

Office building @ UiTM Kampus Melang

Memang best sangat bila fikir and tengok keadaan rumah ni. Cuma I have 2 big problems now:

  1.     .  Kampus lama ni actually macam scary sebab kampus lama ni macam dah banyak cerita pasal han-han.
  2.     . .  Faculty gila jauh but the best thing is ADA bus! BUT if my class is 9am, I have to wake up early on 6.30 am macamtu and siap-siap sebab bus is waiing! Will move on 7am. Then dah sampai faculty kena tunggu at library till my class started. -.-
  3.     NO WIFI! How am I supposed to live here without internet connection?! Nasib baik dah cakap dengan mak I need BB-phone.
Mak buat muka bila I’m asking her; Nak belikan broadband yang bulan2 mahal or BB-phone yang bulan2 murah sgt and topup pun kurang? *wink But.. banyak kan but kita? Ok but.. I have a lot minor advantages here at Melang.
  1.      My banglo dekat dengan banyak sangat kedai makan so tak boring like always!
  2.    I got a room in banglo which have a BATH TUB. Percaya takkk? :O
  3.          Ada bus to go to the class so macam tak perlu worry about the transportation! Even kena wake up earlyyyy -.-
  4.      Nak balik KL bapak mudah gila since bus to Seremban lalu depan kampus ni! Hoyeahhh. Tak perlu naik cab yang mcm cibai mahal dia tu.
See. Faktor2 minor yang quite a lot and awesome nil ah makes me think twice utk cari bilik kat kampus beting. If I dah dapat BB-phone macam my sis nanti, problem yang ke-3 tu dah boleh cancel out.! Fishiuuu. Hehe.

So nanti Insya-Allah ada 2 je problems. Sebab if I dapat hostel dekat Beting, semua minor-advantages tu akan jadi my big-problems kat sana pulak. Tapi rasanya bila dah new year kan.. I think I don’t have problem with that 2nd problem tu sebab I use with it. Besides, macamni pun macam super-hot untuk melatih diri bangun awal pagi and faculty jauh. Nanti degree senang lah sebab dah biasa. Kan degree at Shah Alam, so lagi jauh faculty dengan college. Itupun if I get the college. If kena duduk luar? Memang confirmlah kena duduk luar nanti sebab Shah Alam susah kot nak dapat college.

p/s: Panjang sebab excited. This entry was wrote by me today (20/11/2011) Publishing on the next day (21/11/2011) sebab banglo I takde Wi-fi.  Tak kisahlah. -.-
PTAR wi-fi;fafa